Spottar ut

I tid och otid pockar du på min uppmärksamhet

Sväljer mig hel och spottar ut

en blandning av snus och ett konvolut, fyllt av mina harhjärtade fjärilar, förvillade och förvanskade

i en loska av plötslig spontanitet

i din vanskliga känslolek

 

Rastlöst trummar ditt ben mot golvet under bordet i bästa adhd-manér och jag vill bara ha mer

det finns ingen logik, bara ren panik

 

luras att tro att vi är ljuset

att jag är veken och du mitt paraffin

när jag möter ditt harmlösa flin

men du öppnar bara munnen

och spottar ut snus och ett konvolut av mina harhjärtade fjärilar

tills alla mina förhoppningar har ebbat ut

och all min längtan tagit slut

 

dina ordlekar utövar den bisarra sortens hypnos

jag blir värsta sortens new-age tant med hennafärgat hår som bara borde flås

när du konstant pockar på min uppmärksamhet med briljans

önskar jag mig bara din distans

 

att bara kunna spotta ut

en stor jävla snus och ett konvolut

en loska i plötslig spontanitet

och slippa din vanskliga känslolek

Leave a Reply

