3:e dagen med rivstart

Är nu inne på den tredje dagen med rivstart. Har sällan känt mig så äcklad inför en måltid men det är bara att gilla läget, bita ihop, sluta känna efter så mycket osv och trycka i sig måltidsersättningen. Har provat ett antal olika VLCD-alternativ nu och vissa är helt okej, medan andra smakar röv rent utsagt. Vissa kan dessutom smaka gott till lunch, men oerhört äckligt till middag. Men jag får ha resultaten i åtanke när jag äter mina fyra måltider per dag, som knappt ens kan sägas vara “måltider”.

Efter dag 3-4 ska det gå lättare har jag fått höra och det kan väl vara därför jag är rätt gnällig nu också. Det är ingen dans på rosor att klara sig på 600kcal per dag kan jag säga, särskilt inte när det man äter inte är jättegott och man hinner bli hungrig och vet att man bara kan dricka vatten om man inte har en måltidsersättning kvar.

Stegen går det bättre med, det är rätt motiverande att ha en stegräknare faktiskt. Idag gick jag från och till jobbet och kom över målet på 8500 steg rätt snabbt. Dessutom kan man ju översätta stegen med en stegomvandlare om man exempelvis cyklat eller liknande. Jag fick en introduktion på cirkelträningen igår på gymmet, det var över förväntan. Riktigt bra maskiner och övningar och snabbt och effektivt. Blev särskilt förtjust i en maskin där man tränar magen, vilket kan komma väl till hands om jag faktiskt kommer itrim (hoho, ordvits) med den här metoden. Det är viktigt att träna också, så att inte för mycket av muskelmassan försvinner medan man går ner i vikt, i nuläget känns det dock rätt kämpigt att träna på enkom det energiintaget jag har, men det är väl bara att ge sig fan på det och göra det.

Leave a Reply

