Workshop och tågåkande

Sitter just nu på ett tåg på väg mot Örebro och därefter Kilsbergens konferens. Imorgon ska jag nämligen hålla i en workshop för nya Hjärnkoll-ambassadörer om sociala medier. Håller på att förbereda mig för det nu på tåget, det är ungefär en timma tills jag kommer fram och får fortsätta väl framme. Typiskt mig, sista minuten människa när det är mycket att göra. Jag är ju rätt aktiv privat i sociala medier, framförallt på twitter det vill säga och denna blogg uppdateras ju emellanåt också, även om det varit stiltje på sistone. Blir spännande att använda sig av sina erfarenheter och kunskaper i praktiken. Så håll tummarna för mig imorgon eftermiddag. 

Apropå något helt annat, jag förstår verkligen varför vissa människor gillar att åka tåg. Det här tåget är en dubbeldäckare där man kan sitta och jobba i sköna fåtöljer, det är rätt lite folk dessutom, vilket gör det hela ännu mer behagligt. Slår flygplansåkande med hästlängder, åtminstone när det går såhär smidigt. Flygresan mellan Umeå och Arlanda var nämligen inte särskilt behaglig och ganska turbulent. Fick lite dödsångest under starten, varför vet jag inte, brukar inte vara flygrädd. Jag längtar till tågen i Norrland håller samma status som dessa i södra Sverige, men det känns lite som om man kommer till en civilisation i jämförelse. När Botniabanan fungerar hela sträckan ner till Stockholm i början av december kanske jag ändrar mig. 

Leave a Reply

