Semesterplaner

Tillbringar midsommarafton med att städa hemmet som påminner om någonting jag inte vill bo i pga långvarig förkylning och slarvmajasyndrom. Jag ska diska undan, plocka undan, tvätta samt packa väskan full av pryttlar. Imorgon åker jag nämligen på en liten semesterresa ner till västkusten och älskade mor, hennes gubbe och släkten. Jag ska flyga ner imorgon, så har en ursäkt förutom förkylningen att bara chilla ikväll. Känns konstigt nog helt okej, midsommarfirande känns lite överskattat, särskilt när det spöregnar.

Att syrran inte är hemma känns lite tråkigt, men men, vi syns nog snart ändå (Florida i december?!). Ska bli så skönt med lite västkustklimat i någon vecka även om det verkar kallare än vanligt därnere också. Men att få bli lite bortskämd hos mamma, få ett välförtjänat miljöombyte, mysa massor och få promenera längst strandpromenaden utmed havet i mina nya toningskor från Skechers gör mig glad. För att inte glömma att besöka moffa, mommo och moster och kusinerna som också är där, i bästa sommarparadiset. Ska bada som tusan oavsertt väderlek!

Har just nu planer på att packa ner fem par skor för en resa på 7-8 dagar, men något säger mig att det kanske inte är så bra att packa väskan full av skor. Men… jag vill! Hihi.

Glad midsommar på er läsare!

Leave a Reply

