Insomnia & längtan

Är så trött just nu att jag knappt vet vad jag heter. Var en millisekund från att somna på bussen på väg hem från jobbet och gud ska veta att jag inte är den som somnar på bussar hursomhelst eller slappnar av bland främmande människor, men att arbeta heltid och ha mina sömnvanor är jobbigare än man kan tro. Det gick hyfsat bra förra veckan, men efter helgens bravader och förvridning av dygnet så kunde jag inte somna igårkväll (söndag) och tror inte jag fick mer än knappt fyra timmars sömn inatt.

Ungefär kl 16.00 i eftermiddags kickade därför zombiemooden in på riktigt och jag har inte gjort annat än gäspat ikväll. Hoppas jag får sova gott inatt i alla fall. Att jag fortfarande är uppe är ett under, faktiskt.

Försöker samla mig nu och tänka på allt som ska tänkas på. Sortera tankarna.

Intala mig själv att jag kan det här och att föreläsa inför yrkespersonal är a piece of cake. Men jag är nervös och lite småorolig i kroppen, eftersom jag avskyr långa bussfärder men måste sitta på bussen i åtta timmar tur och retur på ett drygt dygn med början imorgon. Ska nämligen föreläsa i Sundsvall på onsdag. Och det är skitkul att föreläsa, men ganska skrämmande också. Å andra sidan får jag pengar för det och lär mig oerhört mycket, precis som jag hoppas att jag lär och inspirerar andra.

Ser fram emot att sova på hotell natten till onsdag också och tro mig när jag säger att jag ska njuta när jag sitter där i mitt hotellrum imorgonkväll och verkligen må så gott.

Nu kommer ett bildregn för att illustrera min mood i de bästa stunderna nu i maj då livet flyter på väldigt fint och varenda cell i kroppen skriker efter sommar. För som jag längtar, efter sommar, värme, frihet och fantastiska vyer.

Har insett att det bor en längtan inom mig som är starkare än allt annat. En längtan efter så mycket mer än sommar. Mest efter värme faktiskt och det får du tolka hur du vill. Jag ger dig den valfriheten.

Leave a Reply

