She looked back and realized

Nu kliar fingrarna äntligen litegrann igen och därför uppdaterar jag bloggen som legat i dvala under några veckor eftersom jag inte haft någon större lust att blogga. Fick plötslig prestationsångest när jag återigen var min egen bloggare och kunde inte fokusera eller bestämma mig kring vad bloggen skulle handla om. Det återstår att se dock, om den ska förändras eller bara vara min ventilerings-kanal.

En annan orsak till att jag inte skrivit någonting här på länge är att jag haft extremt mycket att göra på sistone, praktikperioden går mot sitt slut nu och nästa vecka börjar jag jobba på riktigt på nya jobbet. Det känns fantastiskt roligt och stimulerande och som en riktigt spännande utmaning. Att äntligen få använda mina kunskaper och min kompetens och göra mitt allra bästa. Kommer framförallt att arbeta med frågor med utredningskaraktär, men även en del projektledande arbete. Har dessutom ett antal extra jobb utöver heltidsjobbet, så det är fullt upp just nu. I detta nu försöker jag skriva en offert för första gången någonsin för ett uppdrag jag ska utföra, en utvärdering för ett projekt.

Rubriken för inlägget handlar egentligen om känslan av inre trygghet och harmoni, när man faktiskt inser att allt man upplevt och alla erfarenheter man har gjort en starkare och mer insiktsfull och inte ligger en till last, men också om modet att inse sin talang och självkänslan som växer genom det. Det har jag både insett och fått bekräftelse på senaste tiden. Det värmer verkligen.

Avslutar med en bild jag hittade hos  Michaela Forni. Det är faktiskt en ynnest att få känna att allt man gått igenom och erfarit faktiskt gör en starkare och att jag mår bättre nu än jag gjort på väldigt länge. Det låter kanske cheesy, men det är sant. Den här våren har varit ett riktigt “awakening” för mig, då jag insett vad jag vill göra och vad jag inte vill, vad jag tycker om och vad jag klarar mig bra utan.

Leave a Reply

