Jag ville.

Jag ville.

jag ville förklara det paradoxala
med att vara jag
med vulgära uttryck och ständig indolens
tänkte jag inbjuda dig till min innersta gräns
där impulserna för ett ständigt krig
mot tankarnas försiktiga men klarsynta stig

jag ville få dig att förstå
varför jag ständigt förklarar mig och måste gå
jag ville låta dig smaka på okontrollerbara känslor
du skulle få välja och vraka
få mig att skaka, med dina magiska fingrar och tunna ord

jag ville ha varje del av dig, äga din själ
om så bara av vaga skäl
jag ville låna din tid, så som du slösade min
jag ville vara din motivation
din definition av allt och ingenting

jag ville klargöra alla frågor och svar
med de hundratals förklaringar jag har.

en manöver är allt jag behöver,
för att förklara det paradoxala
med att vara som jag.

Hittade åt poesi jag skrev för längesen, typ 2004. Fick panik tidigare idag då Passagen som jag hade som hemsideshost där jag hade lagt upp allt verkade vara nedstängd och borttagen, men kunde rädda det turligt nog. Stör mig att jag sällan kan skriva poesi numera, måste vara i rätt stämningsläge och är det aldrig.

3 thoughts on “Jag ville.

  1. 😀
    Jag skrev en massa då.. typ 2003-2005. Nu, aldrig. Jag har nog skrivit allt jag skulle skriva.

  2. […] gjorde han säkerligen stort intryck, men det jag minns mest från den sommaren var att min dikt Jag ville publicerades i en diktsamling, samma samling som hans publicerades […]

Leave a Reply

