Tre feta flätor

Jag försöker lära mig att bli fingerfärdig och kunna göra snygga flätor i håret, men det är inte det lättaste. Varken med mitt hår eller med mina fingrar. Håret glider liksom bara ut ur flätan och man måste ta i med hårdhandskarna för att få det att sitta på plats eftersom det är så glansiga och fina strån som helst inte vill vara fångna i någon uppsättning. Dessutom kan jag bara fläta vanliga flätor än så länge, så det blir lite lamt.

Idag har jag dock delat upp håret i tre partier och gjort en fläta i varje, det ser lite lustigt ut men samtidigt rätt fint tycker jag. Jag gillar flätor har jag insett. Jag gillar mitt hår sen mamma drog slingor på det också i torsdags, men gud så mörk jag blivit jämfört med när jag var yngre… Ett tecken på att man är vuxen. Förr var jag rågblond, nu är jag ju tråkigt rödbrunaktig i håret men med lite lyster av slingorna. Brunröd med tre feta flätor.

(Förkortningen på html:en på detta inlägg blev för övrigt ganska roligt…)

Leave a Reply

