Lustans lakejer.

När livet pendlar fram och tillbaka mellan lilafärgade himlavalv, åtrå, begär och fantasi och dånande åskmoln som tynger ner så att jag känner mig kvävd, begränsad och förnärmad brukar en stilla tår leta sig från ögonvrån, fylla ögat så det blå blir till isblått och sakta falla ner längst kinden. Den är inte porlande som en bäck, vackert som ett vattenfall eller stilla och inbjudande som en somrigt glittrande sjö. Den hettar istället med fallet, smakar salt när den nuddar torra läppar, försvinner ner för hakan och förintas. En liten tår utanpå, en undervattensström inombords som sakta tar ett svindlande tag om mig och drar mig neråt.

Tänk att så mycket längtan kan samlas i en och samma kropp, ligga där, fjättrad, fastbunden och förlägen. Naken inför hans ögon, men inte naken till kroppen sett. Känslorna går inte att förneka, dom är inte särskilt allvarsamma eller ens djupa men alltför ivriga och svåra att förringa. Detta skandalösa begär, förtrollande ord, förbannande frihet och en förjävlig feghet. Det blir så omåttligt och obehagligt pretentiöst, men jag önskar att jag var din, bara så att jag var någons men helst din. Bara din.

Att ditt hjärta suktade efter mig som du suktar efter min kropp, att din kuk ville något annat än att göra mig felknullad. Att min hjärna ville något annat än att falla in i samma mönster, om och om igen. Att ett par starka armar höll om mig, medan du håller om alla andra förutom mig. Att någon andades mot min hals, kysste läpparna ömma, strök mig över håret för att sakta ta ett ordentligt tag, rycka upp mig från min dröm och väcka mig till verkligheten igen.

2 thoughts on “Lustans lakejer.

  1. Åh så fint, jag blev själv tårögd. Påminde mig saker…

    Det med undervattenström, jag brukar tänka att jag har som en damm inom mig som kommer att brista av alla känslor som vill ut.

Leave a Reply

