Disträ.

Jag börjar bli som min mamma. Min mamma har en väldigt störande egenskap och det är att hon helt försvinner in i sig själv och kan sitta i samma rum som en medan man pratar med henne utan att hon svarar, för hon är typ i en parallellvärld eller någonting ditåt. Man kan behöva säga hennes namn flera gånger innan hon reagerar. När jag var mindre brukar jag peka på hennes arm tills hon blev irriterad när jag inte fick kontakt.

Ju äldre jag själv börjar bli dessto mer kan jag känna igen mig i beteendet. Jag är inte disträ på samma sätt utan väldigt lyhörd och uppmärksam generellt, men jag verkar nog förvirrad och lite borta ibland. Fram till nyss var jag exempelvis helt och hållet övertygad om att jag skulle träffa min chef i eftermiddag och sen gå på ett föreningsmöte efter det. Jag har suttit och panikskrivit på ett utkast och skulle precis fara iväg till kontoret nyss och skickade iväg ett sms till chefen och sa att jag skickat ett utkast så länge. Får snabbt tillbaka:

“Visst menar du imorgon? Jag är i tjotahejti nu. Vi syns imorgon samma tid!”

Först då jag insåg att den 11/1 är imorgon och inte idag. Jag är dagavild och distraherad. Jag undrar varför.

One thought on “Disträ.

  1. Åh, känner igen mig. Jag blir sådär ibland själv. Speciellt när det är flera tankar i huvudet som alla vill få lika mycket plats. Och ju mer frustrationer och känslor som tankarna ger, och är skapade av, desto mer blir jag sådär. Då kan jag känna mig stressad, lite panik också.

Leave a Reply

