The power of goodbye.

Jag tror mig ha tagit ett beslut gällande denna bloggs framtid. Det har varit en trevlig tid, men jag vill inte dela med mig så öppet och icke-anonymt av mitt liv längre. Sen jag “outade” mig har jag fått skrivkramp och känner inte längre att jag kan skriva det jag vill och känner för. Det känns begränsande snarare än en frihet att blogga såhär och då är det inte okej. Jag vill kunna vara frispråkiga, ärliga och öppna Tuggmotstånd och det känner jag inte att jag kan vara härinne.

Jag kommer därför att lösenordsskydda denna blogg. Ni som vill fortsätta följa mig kan maila mig på tuggmotstand@gmail.com och säga det samt presentera er, för jag tänker inte ge ut lösenordet till vem som helst. Märker jag att ett ovälkommet antal besökare plötsligt tar sig in så stänger jag ner den totalt. Hoppas ni förstår.

4 thoughts on “The power of goodbye.

  1. Jo jag förstår dig, det kan nog bli svårare att vara både ärlig och frispråkig då alla vem du är, och känslan av att begränsas kommer fram. För alla är det inte så men för en hel del tror jag. Sen finns också ett stort problem, och det är alla hatande nättroll, finns dom som inte drar sig för att jävlas med folk utanför nätet. Så det är förståeligt att så många ändå är mer anonyma när dom har bloggar.

    • Jo, jag menar det. Har fått min beskärda del av nättroll nu, kanske för att jag var lite för oförsiktig och lite för brysk och öppen med mina åsikter, som inte är omtyckta på alla håll. Du kan ju slänga iväg ett mail om du vill följa mig. Har du någon blogg för jag skulle vilja följa dig iaf.

      • Ja:/
        Och jo jag har en blogg, i mitt namn står den, den är precis ny så, inte så mycket där just nu. Sen finns det säkerligen också en hel del som vi inte håller med om, säger det ifall du ser min blogg och ser vad jag skriver om.

  2. Hej TM.

    Ville bara säga att jag känner mig kluven inför dina gästspel på GenusNytt (som jag läser ibland, dock utan att vara ett givet”fan” – ibland har Pär bra saker att säga och ibland missar han målet helt).

    Ganska ofta tycker jag att du har vettiga poänger och argument, och jag inser mycket väl att du inte är någon misandrisk radikalfeminist. T.ex. framgår det väl rätt bra av den här kommentaren från dig:

    http://genusnytt.wordpress.com/2011/01/05/varfor-far-kvinnor-sla-man-pa-tv/#comment-37321

    …och listan däri över punkterna på vilka du inte nödvändigtvis köper den feministiska hållningen.

    Sedan sjunker du (en smula förståeligt i skenet av påhoppen du ibland får utstå, men ändå beklagligt) tyvärr en smula för ofta till dina belackares nivå, och börjar kalla folk för dumma, idioter och patetiska.

    Jag kan förstå att du blir arg emellanåt, men tycker ändå det är synd att du inte bara ignorerar de värsta idioterna och håller dig till konstruktiv mental sparring. Din input är ofta bra för diskussionen, så länge som du håller dig till ämnet och inte går i personlig clinch med några av die hard-kommentatorerna där inne.

    Ett tips bara, så här i all (ärlig) välmening!🙂

    // Fredrik

Leave a Reply

