Nyårsfirande och Maneater.

Lite stiltje på bloggen såhär under nyår. Gårdagen blev en oerhört lyckad kväll och det nya året skålades in under vackra fyrverkerier mitt i stan med dom bästa. Vi behövde bara gå ut från huset och typ 50 meter för att se alla vackra fyrverkerier tillsammans med en stor mängd nyårsfirare som också njöt. Själva festen var kalasrolig, vi började med något vinglas eller två hos min kompis och sen promenerade vi ner till stan vid halv tio. Jag hade världens party outfit och var nog mest uppklädd på festen, men det gör mig inget. Till klänningen hade jag guldsmycken och lösögonfransar som fick mig att se ut som en docka.

Var rätt mycket folk på festen, träffade flera schyssta människor där som jag minglade med. Bland annat en tjej som var astrevlig och berättade att hon kände igen mig men inte kunde placera mig, vilket alltid är lika frustrerande. Men efter mycket klureri kom vi tillslut på att vi varit på samma lilla efterfest i under brännbollsyran i maj. Samma efterfest som jag somnade i en soffa och blev kvar eftersom efterfestinnehavaren råkade vara en pojke med mycket förförelseknep och sjukt fina ögon. Jag är svag för sånna, ögon alltså. Åtminstone om dom sitter på snygga pojkar.

Men tillbaka till nyårsfesten som hölls mitt i stan i en lägenhet med öppen spis. Strax efter tolvslaget fastnade jag i en väldigt intressant diskussion med en trevlig pöjk i köket som efter någon timmes ivrigt diskuterande om politik så småningom övergick till att jag försökte förföra honom trots att han var upptagen och absolut inte ville vara otrogen mot sin flickvän. Men han uppmuntrade mig lite för mycket ändå och ville förmodligen samma sak som jag vilket var väääldigt frustrerande och ovanligt. Killar brukar inte vara så svårövertalade.

Jag vet inte riktigt om jag saknar skrupler totalt när jag är berusad eller om han väckte nåt sånt där “det man inte kan få vill man ha extra mycket“-begär inombords, för jag är vanligtvis ingen som raggar på upptagna eller någon bunny boiler. Men där spriten går in går väl vettet ur. Eller så var det kanske djuret inom mig som väcktes till liv av klingande göteborgska, en snygg stil och vackra isblå ögon. Det blev ingenting av förstås, men jag berikades av trevligt sällskap, lite uppskattning och sen åkte vi svarttaxi hem från stan vid fyra tiden inatt eftersom han bodde i samma stadsdel som jag. Har dock haft honom i tankarna hela dagen. Tänk om det var “the one”? Fast då borde han ju inte varit upptagen förstås. Varför ska det vara så jävla omöjligt jämt? Men mer om det en annan gång.

Även om festen var lite väl vild ibland så hade jag väldigt roligt och tiden bara försvann efter tolvslaget. Fyra timmar har aldrig gått så snabbt tror jag. Under kvällen hann även en av gästerna på festen spy ner värdens säng totalt och missade tolvslaget för att han var helt plakat och stod hukad över diskkon. En annan kille från festen sprutade ner min kompis pojkvän totalt med champagne vid tolvslaget så att alla runt omkring bara stod och stirrade på cirkusen och kort därefter fick han en rejäl avhyvling av min kompis som fick ett raseriutbrott av besvikelse. Några års skillnad kan lätt innebära ganska olika… nöjen. Men men, ingen större skada skedd förutom att hans jacka förmodligen behöver en ordentlig tvätt och mitt hår likaså eftersom han var på mig med men den där jävla flaskan.

nyår

På torget vid Rex vid tolvslaget.

Leave a Reply

