Why is everyone so obsessed? Money can’t buy us happiness.

I början av december skrev jag sist om den brittiska artisten Jessie J som kommit att bli något av en personlig favorit. Hon har helt fantastiskt röst och sjunger låtar med lite mer tänkvärda texter, plus att hon har attityd som få. I like it very very much. Schysst med brudar som vågar ta för sig, säga vad dom tycker och sticka ut.

Jag är rätt less på skiten som Sony BMG och Universal spottar ur sig på löpande band vid det här laget. Kopior av samma skräp som alltid. Jessie J kommer ut med Price Tag tillsammans med B.O.B 2011. Håll ögonen öppna och kom ihåg var ni såg det först!

One thought on “Why is everyone so obsessed? Money can’t buy us happiness.

  1. uffenordholm says:

    Jag lyssnar i stort sett inte på någon av de kända artisterna nu för tiden, jag tycker de låter ungefär likadant allihop. Mina favoriter är nog de som var stora för ett tag sedan, allt mellan fem år och fem sekel.

    Men en av de artister jag lyssnar på varje månad är svensk: Tekla. En tös från Råå (söder om Helsingborg) som sjunger på skånska. Hon släppte två svenskspråkiga skivor i mitten på 1990-talet och två engelskspråkiga skivor i början på 2000-talet. De första är underbara, medan de senare lämnar en del att önska, tyvärr. Någon har varit vänlig nog att lägga upp två av hennes låtar på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=j0K48ieET5g och http://www.youtube.com/watch?v=g8CCPOU1Czw . Det finns lite mer av hennes musik på YT också, men så vitt jag vet “bara” med skivomslaget som bild till musiken.

Leave a Reply

