Tack Malin.

Inte Malin, hon den vackra och ödmjuka på Saltkråkan.
Inte Malin Åkerman som skådespelar i Hollywood.
Inte Malin Baryard, den där blonda ryttarinnan som hoppar över hinder.

Utan jag vill tacka mig själv. Tacka denna Malin som sitter i mjukisdress framför datorn och skriver och jobbar men tar en liten bloggpaus nu. Tack, tack, tack! Jag är omåttligt nöjd med mig själv.

Varför? Jo, för att jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att det var omöjligt – no way in hell att jag skulle kunna gå snötäckta gator upp och ner i Umeå i mina snuskigt snygga  kalvskinnstövlar från La Redoute eftersom dom är alldeles för höga och ovänliga mot mina stackars knän. Dessutom hade jag oturen att pricka in en lite för stor storlek.

Därför har jag nu lagt ut dom på auktion på Tradera istället och igår införskaffade jag mig ett par betydligt vänligare, bekvämare och minst lika snygga skor till ett facilt reapris dessutom på DNA Shoes, en julklapp till mig själv. Nedsatta till en fjärdedel av priset på de första stövlarna men ändå så lika och sitter som gjutna på fötterna. Jag är underbart nöjd! Jippie yeah!

skor

Leave a Reply

