The bright side of life.

Trots gårdagens riktiga fail gällande annandag-hemvändar-utgång så måste jag säga att det är riktigt skönt att stiga upp utan molande huvudvärk, illamående eller fullständig uttorkning av kroppen. Har suttit och läst under morgonen, jobbrelaterat stuff och i eftermiddag blir det att ta i med hårdhandskarna för jag släpar efter litegrann med saker jag borde ha gjort förra veckan men var för förkyld för att orka ta tag i. Är visserligen fortfarande förkyld men inte lika handlingsförlamad. Så eftermiddagen vigs åt arbete precis som sig bör, dock hemmavid.

Först ska jag dock till Strömpilen, byta en tröja jag köpte igår mot ett par jeans, sen ska jag hämta ut ett paket från La Redoute (bara en månad försenat!) och om jag orkar, ta mig ner till Indiska på stan.

Råkade få stearin på min fina gröna lilla fleaceduk som ligger på vardagsrumsbordet så nu är den totalförstörd. Sjävklart för att jag gick på nitlotten och köpte ett billigt 10 kronors ljus på ICA Maxi (Lesson learned: Man ska inte köpa billiga ljus, dom skvätter stearin omkring sig som värsta fontänen). Tänkte först ta en kniv och skära bort det men när jag såg att även undersidan var alldeles smetig gav jag upp. Det blir en ny duk istället. Samma finns i svart om jag inte minns fel och dessutom var jag rätt less på min gröna duk. Har jag tur kanske det är rea på några coola elefanter där också. Det gäller att se livet från den ljusa sidan. Precis som typen här nedanför gör.

elefant

Leave a Reply

