En alldeles, alldeles… underbar kväll… NOT.

Jag är ganska sur just nu. Jag hade, åtminstone som jag själv förstod det, bestämt med en kompis att vi skulle ut ikväll eftersom det är annandagen och min stads största hemvändarkväll. Det brukar således vara packat med folk och man kan träffa mycket människor man sällan träffar på som flytt Umeå för längesen. Fick förfrågan om att gå ut redan igår på juldagen av en annan kompis men eftersom jag redan var uppbokad ikväll tackade jag således nej. Är för gammal för att köra dubbel.

Sent igårkväll får jag dock ett sms från min kompis som jag skulle ut med ikväll, som av någon jävla anledning ska jobba ikväll vilket hon på något märkligt sätt missat, så hon har inte möjlighet att gå ut. Eftersom hon slutar försent så hinns inte ens en sen utgång med då förköpsbiljetter krävs om man är senare ute än 22.00. Där sprack alltså min utekväll. TACK så jävla mycket. Morr-fuckin-grr.

Att jag dessutom inte köpt några förköpsbiljetter eller orkat ringa runt och fråga andra gör det ännu sämre. Så nu funderar jag starkt på att strejka fullkomligt ikväll, ladda hem nån film och ligga och tröstäta i soffan och absolut inte tänka på en förmodligen alldeles alldeles underbar kväll på slottet…erhm…krogen. Skit också. Jag som förberett mig med en liten flaska med mitt favorit rosé och flera flaskor Briska.

2 thoughts on “En alldeles, alldeles… underbar kväll… NOT.

  1. Petra says:

    och hur blir det nu då? 🙂

Leave a Reply

