Mysjul, scheisse mkt folk och nyårslöfte.

En riktigt mysig julafton har jag haft. Var bara hemma hos familjen, bara vi för en gångs skull eftersom bror har hockeycup om några dagar. Ingen tomte men väl så mycket julklappar, fick en hel del som jag behövde, tidigare i vinter fick jag en för tidig julklapp – nämligen en iphone 4 av min far så den bör man ha i tankarna. I klapparna under granen till mig låg en supermysig morgonrock och nya duntofflor. Ett nytt osynligt supertunt skal till skärmen på iphonen eftersom jag sabbade det första, favoritmascaran som mamma prickat in trots att hon inte har någon aning om vilken som är min favorit, biobiljetter, presentkort, en mjukisdress, böcker, halsband, massa mer pryttlar.

Brorsan, jag och F spelade Texas Hold’em i nästan två timmar på julaftonskvällen, åt massa julgodis och minttryffel, drack glögg och åt en massa gott. Sen såg vi filmatiseringen av Michael Jacksons liv i nästan 5 timmar, uppdelad i två. Sjukt bra filmatisering! Man förstår faktiskt ännu bättre hur Michael blev som han blev, helt vidrig farsa hade han. Usch.

Idag innan lunch beslutade vi oss för att ta bilen ut till Media Markt eftersom brorsan skulle köpa ett nytt spelheadset för pengar han fått men redan när vi kom till korsningen insåg vi att vi inte var dom enda som hade samma tanke. Det var trafikstockning typ en km innan! Så vi vände tillbaka och gick dit istället, det var uppfriskande och rätt smart då det var fullständigt kaos kring parkeringen och jag har aldrig sett så mycket folk i en butik förut. Säkert 100 meter långa köer.

Jag var också ute efter hörlurar fast till iphonen eftersom dom som hör till är helt kassa och trillar ur öronen. Misstänker att den söta expediten såg min förvirring bland typ 500 hörlurar för hon kom fram till mig av alla hundratals därinne och frågade om jag behövde hjälp. Till slut blev det ett par lila & turkosfärgade från Philips O’neill som heter The Specked med extra slitstark sladd vilket är bra när man är som jag och har hörlurarna med ute på promenader eller sliter fram dom när man åker kollektivt, eller till våren då jag till och med har dom när jag cyklar. Dessutom var dom snygga och specialdesignade och matchade mitt turkosa kristallfodral. Viktigt! Haha.

Nu är jag redo för vårens promenader, med bra hörlurar, massa bra musik i öronen (kan verkligen rekommendera Digsters Urban-lista). Har faktiskt beslutat mig för att 2011 års nyårslöfte är att komma i ett par skitsnygga jeans som är för små i midjan just nu som ligger hemma och väntar på mig. Med regelbundna promenader och mindre sötsaker borde det rimligtvis gå inom några månader.

musikpepp

Sen såg vi på Hajar som hajar, jag åt pappas födelsedagstårta med hallon och maräng, sen fick jag skjuts hemåt eftersom jag ville det. Hade först tänkt gå ut ikväll men blir nog imorgon istället på stora hemvändardagen eftersom jag är så förkyld, även om det börjar släppa nu. Nu myser jag med tända ljus, ska snart tillreda en alldeles egen smoothie (ICA har börjat sälja uppskuren fryst frukt/bär i smoothieförpackningar!) och se på nån film. Hoppas ni haft lika mysigt som jag.

Leave a Reply

