Jävla hormoner.

Idag under ett möte, när jag blev avbruten lite burdust mitt under en mening av en onödig rättning kändes det som att jag precis stött på världens alla orättvisor på samma gång. Efter att ett flertal svordomar forsat inom mig och en efterkommande skakande underläpp som inte syntes utanpå så insåg jag att den emotionella instabiliteten härkom från det första tecknen på den månliga helvetesveckan, även kallad de röda niagarafallen.

Det börjar några dagar innan, jag kan i värsta fall vara så obalanserad att jag börjar gråta framför Förkväll eller måste låsa in mig på toan och bita mig i läppen för att inte börja lipa av vamligtvis helt obetydelsefulla saker. Jag tycker faktiskt inverkan på psyket är mer plågsamt och obehagligt än den onda magen som ibland gör infernalistisk ont. Vår skapare (eller big bang) var inge snäll som gjorde saker så komplicerat!

hormones

4 thoughts on “Jävla hormoner.

  1. Tupp! says:

    Okej….och så pratar man om att det inte finns biologiska skillnader på män o kvinnor…Och att ett sådant här beteende inte skulle kunna påverka en arbetsinsats…..Eller är du unik ? //T

    • På vilket vis menar du att mina känslor som jag inte utagerade på något vis skulle ha inverkan på arbetsinsatsen? Män har också inverkande könshormoner, men dom kanske inte är så pass påverkande att dom rör någon arbetsinsats…

  2. Tupp! says:

    “På vilket vis menar du att mina känslor som jag inte utagerade på något vis ” Så hur skall man då kunna veta hur det står till inom dig ?? Om du kan var jätteledsen utan att det syns på dig???Ja du….Och så kräver du att en man alltid skall kunna läsa av känslolivet hos en kvinna i en annan situation, t ex vid sex….Du har precis bevisat att en samtyckes lagstiftning är idiotisk. Inget nytt men kul att se en feminist gör det. Tack o god natt !

    • Men snälla. Hur kan du ens jämföra samtyckeslagstiftning gällande våldtäkter med en diskussion på genusnytt där du väver in min pms, vilket är helt irrelevant för sakfrågan.

      Jag både vet och är mer insatt i hur mina eventuella hormoner påverkar mitt beteende än vad du någonsin kommer vara, som varken känner mig eller vet något om mig. Gör dig själv en stor jävla tjänst och tänk längre än näsan din räcker.

Leave a Reply

