Artsy Humm & Stars in Jars by Schmooks

Ojoj, ont i hand och handled! Är sjukt ovan vid att skriva för hand eftersom det går tredubbelt så snabbt på tangenterna, men nu har jag inget annat val för jag orkar inte släpa på laptopen jämt och ständigt. Det är smällar man får ta helt enkelt. Och den dagliga motionen får jag helt klart av att ha pennan i handen med tanke på den kopiösa träningsvärk i handled och det obligatoriska stretchandet av fingrar och högerarm varje kväll! Jag har till och med smörjt in handleden med tigerbalsam för att orka skriva…

Knaprar ipren på grund av smärtan också… (näe nu ska jag sluta överdriva.)

Idag investerade jag i alla fall på grund av mitt nygamla intresse pennskrivande ett supertufft Whiteline-block med karaktären Humm på framsidan och ett prickigt i fina färger med ämnesindelning. Den med Humm på framsidan är ritad av den svenska  illustratören Jennifer Nystedt. Man kan inte annat än skratta när man ser blocket. Toppen!  Så nu känner jag mig mer än redo för fortsatt skrivande så pennan glöder på coolt whiteline papper (grått med vita linjer).

Som några av er kanske vet om ni läst min blogg sen förr så är jag överförtjust i elefanter. Det finns inget bättre än elefanter. Jag skulle vilja ha en bebiselefant som husdjur men det blir nog klurigt. Hur som helst hade jag turen att råka på Scmooks illustrationer från Australien och kom i kontakt med illustratören Claire Cimbora via facebook av alla ställen.

Gullig som hon är skickade hon mig ett paket med fina vykort och ett brevpapper från Schmooks ända från Aussie med ett personligt skrivet meddelande förra veckan, det kallar jag schysst! Nu har jag flera fina vykort med motivet Stars in Jars där elefanten har en panda & flicka på ryggen och dessutom ett sött brevpapper som jag ska behålla själv.  Undra om man kan skicka elefantvykort istället för julkort nu i dagarna? Skulle ju va inte så lite fräckt!

Efter jul ska jag nog beställa en tavla med Stars in Jars att ha på väggen i sovrummet  bredvid min andra elefanttavla. Haha, nerdy värre blir det! Kuuulers. Sådana här små saker gör mig lycklig!

One thought on “Artsy Humm & Stars in Jars by Schmooks

  1. Carl Magnus says:

    Har du ont i handleden why

Leave a Reply

