Post modern sleaze

Det är en dum idé att halsa två stora glas med kaffe för att få i sig någon form av uppåttjack för att orka ta sig igenom flera häften med viktig text och få ner det på papper en mörk söndagseftermiddag innan det är dags att skicka in till bossen. Det är en dum idé eftersom det gör Tuggmotstånds mage jävligt orolig och bidrar till att ett obehagligt kaffeillamåendet sprider sig sakteliga i den känsliga magen, upp genom strupen och i munnen.

Därför imundigas nu ett glas med Samarin (a girl’s best friend) samtidigt som jag lyssnar på dagens låt och försöker att inte stressa över det faktum att detta ska skickas in inom 20 minuter och jag dessutom ska hinna duscha och ta på mig ansiktet (sminka mig) innan bussen går 16.14. Varför är jag alltid ute i sista minuten med allt?

Leave a Reply

