Séjour sur un mardi

Det är en härlig tisdag idag. Jag jobbar hemifrån, men har just nu en liten sejour där jag bara njuter av livet. Ibland måste man stanna upp, andas lite, slappna av och må väldigt bra. Det är det lilla som gör mig lycklig och får euforin att sprida sig i kroppen. Typ nåt så enkelt som att se en favoritserie, koppla datorn till tv-skärmen och stoppa i sig gottans och bara må gott.

Jag har därför köpt mig en stor kanelbulle och en sliskigt god brownie och fixat perfekt kaffe, med både socker och mjölk i så det känns riktigt behagligt när det rinner ner till magen. Ska titta på senaste avsnittet av Desperate Housewives vilken minut som helst och luta mig tillbaka i soffan med fötterna på divanen och leva mig in i livet på Wisteria Lane en stund, lite välförtjänt verklighetsflykt. Jag har ju dessutom två avsnitt av Gossip girl osedda så det blir nog kvällsnöjet för moí.

nomnom

2 thoughts on “Séjour sur un mardi

  1. Johanna says:

    Mysigare stunder än så får man leta efter! Att sitta i ensamhet, fika och titta på favoritprogrammet.🙂

    • Ja, exakt! Det finns inget bättre, för att citera en avdankad Peter Lemarc.🙂 Nu har jag 2 avsnitt av Gossip Girl kvar att ta igen också, wiiihii. Tyvärr är dock gottan slut, men köttfärssås & spaghetti är inte så tokigt det heller!

Leave a Reply

