Do it like a dude.

Om det finns nåt jag fascineras av så är det coola tjejer som vågar ta för sig, sticka ut, inte bete sig enligt gängse normer kring kvinnlighet och bara släpper lös. Nu har jag hittat en relativt ny artist, en tjej som är typ tusen gånger coolare än överhypade Gaga i min mening. Jessie Cornish eller Jessie J som hon kallar sig är en 22-årig singer/songwriter från UK som just nu är aktuell med låten “Do it like a dude” (kolla in videon!). Det är powerhouse pop som är genren och hon har tidigare skrivit musik åt bland annat Alicia Keys, Miley Cyrus, Justin Timberlake(!) och Christina Aguilera för att nämna några. Det är inga små okända artister direkt.

coolers

Och om du kollar in videon ovan så förstår du just hur häftig hon är, den där “sätt dig inte på mig”-attityden som hon utmärks av är det få som kan mäta sig med om ens någon. Här är den akustiska versionen av låten, hon har helt klart en sjukt bra röst. Justin Timberlake ska t.om. ha yttrat att hon har den bästa rösten av alla artister just nu! Håll utkik efter Jessie J, hon lär bli stor!

3 thoughts on “Do it like a dude.

  1. åh, såna tjejer gillar ju jag med! Och ibland hoppas jag att jag är en, eller i alla fall går mot att vara en!

  2. […] 29, 2010 in Ego I början av december skrev jag sist om Jessie J som kommit att bli något av en favorit. Hon har helt fantastiskt röst och sjunger låtar med lite […]

Leave a Reply

