Super saturday & sleepy sunday

Ojoj, har varit något sliten idag. Skulle egentligen på Gammlias julmarknad under eftermiddagen men jag var alldeles för seg och trött för att orka gå runt bland massa julkänslasökande umebor och ställde in, mer om varför senare.

Gårdagen var dock superbra, förvånansvärt bra faktiskt. Så den här seghetskänslan idag var ändå värt det. Jag har varit lite less på att gå ut i stan eftersom jag har varit på alla ställen som finns hundra gånger om redan och det känns ofta som att det är exakt samma människor på samma ställe varje gång. Nu kändes det dock annorlunda, kanske på grund av mitt eminenta sällskap! Det började med en förfest hos fina V & H som bor i en asfin lägenhet Öst på stan. Jag var lite sen dit eftersom jag är lite väl tidsoptimistisk och stod framför spegeln för länge och missade bussen, men kom dit vid 20-tiden i alla fall. Vi var inte alls särskilt många men det blir nästan mysigare då för man hinner prata med alla och kan sitta tillsammans och snacka. Vi var 5 tjejer, 4 av oss gick i samma gymnasieklass på Draggen sen två killar också.

Det var lite snack om vad som händer i våra liv nu, vi lyssnade på musik och jag agerade dj i vanlig ordning samtdigt som jag proppade magen full med chips. Vid halv tiotiden insåg vi att vi behövde en drinkrush innan utgång så V bjöd på Baccardidrinkar och sen spelade vi ölspelet med regler, utdelningar av klunkar, tummen på bordet, ämnen, kisskort & det var både effektivt och jävligt roligt.

Ett tag var vi tvungna att säga allt på engelska, dricka med vänsterhand, slå oss mot bröstet med högerhanden medan vi drack, skrika “PARTY!” innan vi dricker och dessutom räcka ut tungan innan vi förde glaset till munnen. Sen bytte vi ut engelskan mot att vi inte fick säga varandras namn, det är svårare än man kan tro! Särskilt när man börjar bli lite på lyset. Sen styrde vi kosan mot All Star och det var precis lagom med folk, så man rymdes att både sitta och senare dansa utan att det var knökfullt och man tvingas använda vassa armbågar för att ta sig fram. En lagom sliskig kille försökte stöta på V som är upptagen flera gånger, genom att humpa mot henne på dansgolvet. Tills slut fick S kille J nog och sa några välvalda ord till killen:

Du har försökt 4 ggr nu, fattar du inte att hon inte är intresserad?!

Då hade killen, som både blev snopen och besviken yttrat att dom minsann skulle mötas utanför för att göra upp när klubben stängde. Haha! Så jävla knäppa killar det finns, jag förstår verkligen inte hur man kan vara så trög och inte fatta hinten när en tjej dansar bort från en så uppenbart och grimaserar till alla sina vänner om hur obekväm hon känner sig. När alkoholen går in går vettet ut, bland många killar. Dom förvandlas till riktiga grottmänniskor.

Well, när klockan blev två så stängde stället och alla drog hem utom jag. Jag hade bestämt mig för att åka på en liten visit ut till Umedalen där en kille bor. Vi satt och pratade i hans säng i tre timmar mellan typ 3 & 6 på morgonen, samtalsämnena som jag kommer ihåg handlade om mårdhundar, elefanter, fetma och tjocka vader, kriminalitet i Sydafrika, bävrar, skolan och betygsskillnader mellan könen. Haha, helt sjukt vad jag surrade på om allt möjligt och han bara hängde på. När klockan slog 06.04 tog jag första bussen hem igen för att få sova i min egen säng och på bussen kliver S lillasyster på några hållplatser efter mig. Hon skulle till jobbet och blev väldigt överraskad över att känna ngn på bussen den tiden på söndagsmorgonen. Kom väl hem vid kvart i sju någon gång och kollapsade i sängen.

Ah, nu har ni fått en liten recap om gårdagen! Idag har jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget.  Har inte varit särskilt bakfull, i meningen illamående eller huvudvärk, däremot väldigt trött och seg.  Det var bra att jag bara drack en drink inne på utestället. För hade jag gjort det hade jag nog mått riktigt dåligt. Det är lite hemskt att känna hur kroppen bearbetar allt gift jag drack igår och försöker hämta sig, alla resurser går typ till det så man orkar ingenting. Så förklarligt nog har jag i princip bara sovit och tittat på längdskidsstafett och senare skidskytte innan jag slocknade i några timmar till i soffan vid tre tiden.

Det enda vettiga idag skulle väl vara min överambitiösa middag (för att vara bakismat) då, Kyckling i Green Curry & kokosmjölk med ris. Några grönsaker hade jag inte så det fick gå ändå. Det var väldigt gott! Nu blir det lite andra adventsmys, Parlamentet eftersom favoritSoran är med och den stela finnen och jobb ikväll för att förbereda mig inför morgondagen om jag orkar.

greencurry

One thought on “Super saturday & sleepy sunday

  1. June says:

    Sv: Åh, tack snälla🙂 x3!

Leave a Reply

