Award och 7 egosaker

Jag har fått ett pris av Orchidpussy (kanske världens coolaste alias?) – en beautiful blogger award. Jag tackar allra ödmjukast! Kul att folk uppskattar min blogg och ger mig pris. Då blir man lite mer inspirerad till att skriva och dela med sig.

beautifulblogger

(Hitta en fin pimpad Award-bild.)

I och med priset är man ombedd att lista 7 saker om sig själv. Det är inga problem för narcissistiska och självupptagna jag, förstås. Så följ med in i anekdoternas värld om självaste Tuggmotstånd:

1. Jag har börjat tycka om mig själv väldigt mycket sista året. Jag är ännu inte kär i mig själv, men det är på god väg. Jag tycker om mig själv på ett helt annat sätt än förut, den där stärkande och nödvändiga självkänslan har börjat bygga sig allt starkare och jag vet att jag står stadigt trots stormar, att jag är min egen bästa vän och den enda jag kan förlita mig till är mig själv. Det här kanske låter himla pretentiöst eller självgott, men det är verkligen betydelsefullt för mig eftersom jag för inte så länge sen såg mest misslyckanden. En bidragande orsak till att jag tycker om mig själv i allt större utsträckning är att jag accepterat vem jag är och hur jag fungerar, börjat få förståelse inför mina begränsningar och svagheter och börjat värdera mina talanger och positiva egenskaper mycket bättre.

2. Jag har en fetisch för elefanter och specifikt söta elefanter. Jag samlar på elefantprydnader, har en tavla föreställande två elefanter i sovrummet och önskar mig detta fina halsband med en lyckoelefant från Jezebel i julklapp. Det finns inget finare djur och jag känner liksom hur kärleken verkligen bubblar inom mig inför dom. I julklapp ska jag ge mig själv en print som jag ska rama in med den här oerhört söta elefanten från Schmooks om inte tullen blir för dyr. Lite barnslig men så himla fiiin!

3. Jag har tvångssyndrom/OCD. Det har länge varit något jag skäms över och inte velat berätta, men nu tänker jag inte göra det längre. Jag är smart, ambitiös, verbal och jag har OCD (obsessive compulsive disorder), so what? Det förhindrar mig inte särskilt mycket i vardagen längre (tack & lov) men ibland när jag blir extra stressad eller orolig så har jag ett väldigt kontrollbehov och litar inte alls på det jag ser och kan “fastna” i olika tvångshandlingar, som att tvätta händerna exempelvis om jag fått för mig att jag är smutsig. Även om jag förstår rent logiskt att jag är ren efter att ha använt typ en halv tvålflaska och haft händerna i vattnet tills jag fått russinhud, så litar jag inte på den känslan utan kan behöva göra om det flera gånger, det är ganska jobbigt och gör mina händer oerhört torra. Det låter förstås helt psycho och det kanske det är, men alla har vi våra egenheter. Jag blir åtminstone ren, haha.

Finaste Di Caprio illustrerar det bra inne på herrtoan i filmen The Aviator. Både tvättandet och handtaget.

4. Jag är hejdlöst dålig på att gå i högklackat. Jag skulle kunna vara den där tjejen du vänder dig om och tittar efter med gapande mun och mållös min för att hon går så jävla konstigt och vacklande i sina för höga klackar. Just därför undviker jag klackar oftast, men också pga knäskador.

5. Jag har väldigt tjockt och kraftigt hår, vilket är väldigt bra att ha på huvudet! Men det är också en orsak till ruggigt dryg ansiktsbehåring och jag hatar det. Hade inte pincetter, vax och hyvlar funnits hade jag troligtvis varit skäggiga damen personifierad (nästan iaf) men nu kan jag tack och lov hålla det i schack. När jag får råd ska jag göra en hårborttagning med laser så jag slipper morrhåren och skägget, för alltid.

6. Jag har journalistisk skrivarklåda och älskar att skriva. Ända sen jag gick på mellanstadiet har jag fått höra att jag har en skrivförmåga utöver det vanliga, jag börjar tro att det stämmer. Så nu ska jag ägna mig åt skrivande i allt större utsträckning med olika uppdrag.

7. Jag är en usel morgonmänniska. Jag har ett ruggigt morgonhumör och kan slå någon på käften i princip om jag inte får vakna i min egen takt. Så, det kanske är bra att jag är singel.

Jag vill skicka vidare beautiful blogger award till några av mina favoritbloggare, nämligen Alexandra, Ivana, Johanna, Petra och Friday’s child.

2 thoughts on “Award och 7 egosaker

  1. Petra says:

    Meci Beaucoup! Det är en ära att få denna utmärkelse av dig!

  2. Johanna says:

    Åh, tack ska du ha!! Att jag är en av dina favoritbloggar är otroligt smickrande!

Leave a Reply

