Lycka i ett par skor.

Idag har jag fått hem mina nya stövlar från Mellow Yellow/La Redoute. Dom är fantastiskt fina. Äntligen i rätt färg också. Eftersom jag hade bråttom till möte i eftermiddags, slängde jag på dom nästan direkt efter jag hämtat ut dom från posten. På tok för förhastat, eftersom jag dumt nog upptäckte först när jag gick i snön utomhus att dom var större i strl än dom jag provat förut (trots samma strl) och kändes alldeles för stora för mina toksmala fötter. En smygande panikkänsla kom över mig dessutom när jag märkte att det var snudd på omöjligt att gå snabbt till bussen eftersom dom glappade i hälen och dom kändes högre än jag minns.  Tänkte lite domedagsprofetior där jag gick, fick lite lätt ångest och svor tyst för mig själv över att ha lagt ut pengar på för stora skor…. (ja, jag vet, dekadenta besvär..)

Men skam den som ger sig,  nu har jag nämligen investerat i ett par mysiga ullsulor utöver fleecesulorna jag redan hade och med dubbla sulor i stöveln blev det kanon. Känns som en ulltoffel inuti och varmt och gott om fossingarna. Dessutom blev det betydligt lättare att gå när dom satt tight runt foten, förstås. Nu stinker det impregneringsspray i hela lägenheten också så att det riktigt sticker i näsan, men jag vill ju skydda mina små bebisar. Bättre sent än aldrig, som man säger…

niceshows

One thought on “Lycka i ett par skor.

  1. Carl Magnus says:

    Snygga

Leave a Reply

