Obsessions fortsättning.

Drömmer mig bort till Anfield, ståendes på läktaren och decembermörkret lyses upp av jättelika strålkastare, daggen i det blöta gräset glänser och jag känner inte den bitande kylan i kinderna, det enda jag känner är glädjeruset inombords stiga i takt med vrålet, hejarramsorna och stödet omkring mig. Jag blickar ner på planen, ett femtiotal meter ifrån mig springer han, snabbare än någon annan, med mer kraft och explosivitet än någon kan mäta sig med, han dribblar och är snart helt fri vid målet, fintar målvakten och sätter bollen i krysset.

Leave a Reply

