Jag är vansinnigt trött på del 2

Alexandra föreslår idag att någon borde skapa en blogg med namnet En suck från gnällträsk, där människor fick spy ur sig galla, gnälla och verkligen självömka. Jag håller med henne! Det är mer än välbehövligt med denna typ av forum. Men tills någon tar tag i det så fortsätter jag att gnälla, självömka och vara vansinnigt trött på saker här i min blogg:

Murphys jävla lag om alltings jävlighet. Jag lägger nämligen en ovanligt stor order på La Redoute, bli jätteglad och nöjd över att få 50% rabatt på min favoritvara som jag inte skulle köpa annars, nämligen ett par helt sjukt snygga stövlar med kilklack från Mellow Yellow i kalvskinn som passar mig perfekt eftersom jag dels har knäskador och inte kan ha vanliga höga klackar och dels är klacken i rågummi som gör att den inte är särskilt halkig heller vilket är ännu bättre. Det skadar ju inte att dom är vansinnigt snygga heller imo.

Nåväl, jag lägger alltså en order på dessa och lite till och nästa dag när jag kollar mailen läser jag att La Redoutes vinterrea med upp till 70% har börjat! Nästa jävla dag alltså. Jag blir inte bara råförbannad, sliter mitt hår, utövar ju justsi i luften av ren ilska och grämer mig. Jag inser dessutom att typ hälften av alla varor jag beställt är grymt mycket nedsatta. Nu funderar jag helt seriöst på att ta emot ordern, returnera i princip allt som nedatts och sen göra en ny order för att markera min girighet, frustration och rena ursinne gentemot deras sätt. Kunde dom inte ha erbjudit mig, som faktiskt är stamkund där denna jävla rabatt dygnet innan? Jag tycker faktiskt det. MORR!

Leave a Reply

