Insomnia och kiss-skrönor.

Jag somnade 05.45 imorse. Sen sov jag i 3 timmar innan jag panikslaget väcktes från min ytliga skönhetssömn av ett irriterande alarm som ställts eftersom jag skulle på möte  och sömndrucket vankade jag till badrummet iklädd endast en gammal fotbollströja som nattlinne och iakttog ett ansikte bestående av två svarta hål till ögon med tillhörande trötthetspåsar hängandes under sig, som direkta bevis på min sömnlöshet.

Det här innebär förstås att jag är extremt jävla trött idag. Jag skulle behöva halsa redbull för att överhuvudtaget orka ta tag i allt som ska göras. Jag sysselsätter mig istället med allt som inte behöver göras, eftersom jag inte har en susning om hur jag ska lyckas ansamla tillräckligt med energi för det som bör göras.

Att inte få sova tillräckligt är för mig ungefär det hemskaste som kan inträffa, vid sidan om att inte få mat eller inte få kissa i mycket kissnödigt tillstånd. Det är typ tillståndet som uppkommer om Blondinbella inte får åka taxi eller bära päls, tillståndet som bloggkommentatorerna skulle hamna i om dom fick skvallerförbud och husaresst hos Kissie, eller tillståndets som Carl Bildt skulle hamna i utan sin släpiga helt entoniga tradiga röst. Ett meningslöst vakuum. Ett katastroftillstånd.

Så ponera då att jag inte får tillräckligt med sömn, ingen mat när jag är hungrig och inte får kissa när jag är som mest kissnödig. Jag blir en icke-fungerande person. Tillståndet kan jämföras med en premenstruell häxa, en pmskossa, en regelrätt biatch eller en påfågel utan färg som är mycket irriterad.

Tillståndet kan även beskrivas som en brutalt kissnödig person som i hemlighet räds över en skröna från barndomen så till din milda grad att kissnödigheten förvandlas till en propp som sätter sig precis i kanalen där blåsan tömmer sig och sitter där och retas tills man tror att man spricker, men eftersom man sover tungt och samtidigt drömmer om hur man inte får kissa (det här händer mig ständigt) så vaknar man inte förrän det nästan är för sent och döden är nära och kissnödigheten får kroppen att vilja explodera. Den känslan. Exakt den känslan beskriver tillståndet.

Skrönan handlar för övrigt om en brud som med sin brudgum åker häst och vagn till sitt bröllop iklädda bröllopskläder under flera timmar. Bruden har givetvis hela sin brudmundering (klänning, underkjol, gördel, stayups och strumpeband och trosor)  på sig och av någon outgrundlig anledning (som jag inte minns) så kan inte vagnen stanna och bruden kan inte kissa utomhus och vägrar kissa på sig i sin fina brudklänning. Hon är dock extremt jävla pissnödig milt uttryckt och tillslut så spricker typ urinblåsan inombords och något gift som finns där inuti läcker ut i kroppen och hon dör för att hon inte får kissa. Jag vet inte riktigt vad skrönans underliggande betydelse är annat än att man bör kissa när man är kissnödig?

Det är vad jag ska göra nu.

Kissa.

(obs. Jag vet inte riktigt var den röda tråden i detta inlägg tog vägen. Jag skyller på kissnödighet i kombination med trötthet).

4 thoughts on “Insomnia och kiss-skrönor.

  1. Elin J says:

    Skrönan fyller onekligen en funktion. Det kan vara farligt att inte kissa och om jag inte är helt fel ute så har jag för mig att Tycho Brahe dog av sprucken urinblåsa. Men jag tror det var pga av någon infektion och inte pga monsterhåll=) Jag kissar hela tiden oavsett sanningshalt i skrönan. Mycket skönare så.

    • Haha, jo, funktionen är ju att man ska kissa när man är kissnödig. Det är inte det jag ifrågasätter. Jag undrade mest bara varför det krävdes en sådan skröna för att konstatera det. När jag googlar Brahe så sägs han ha dött av antingen prostataförstoring eller kvicksilverförgiftning/överdos. Men kanske är han utgångspunkten för skrönan?

      I vaket tillstånd kissar jag också hela tiden, eller åtminstone när jag är kissnödig.

      Men i sovande tillstånd så drömmer jag ständigt att jag är jättejättejättekissnödig och letar efter toaletter (har en gång drömt att jag var på ett varuhus och sökte en toalett i alla affärer, men det fanns inga, tillslut hittade jag ett hotell i affärscentret men förvägrades kissa där eftersom jag inte var gäst och blev ombedd att gå därifrån). Igår morse drömde jag att jag var kissnödig och vill kissa men att toaletten var fylld av grejor så att det inte gick att kissa och vaknade av att jag höll på att kissa på mig. Det är fruktansvärt obehagligt och oskönt.

  2. Chrusjtjov says:

    Kiss och bajs… Ja vissa är kissnödiga…

    Snart så kommer en hel aparme och kidnappar dig och sätter dig på en uppfostringsanstalt där du får lära dig att veta hut…

Leave a Reply

