Jag är vansinnigt trött på.

Jag härmar Hanna Fridéns klockrena regelbundna inslag De här människorna råkar jag tycka är ena jäkla puckon med kategorin “Jag är vansinnigt trött på” där jag ger utlopp för min frustration och irritation över människors direkta dumhet.

* Ren och skär dumhet i ständig kombination med extrem inskränkthet och patologiska skygglappar.

* Psuedovetenskap i stil med biologism som tas till när det passar för att legitimera påhittade manliga & kvinnliga stereotypa beteenden och fördomar. Ett exempel är att kvinnor skulle ha en biologisk funktion som gör att dom söker efter män med pengar och dumpar män som är föräldralediga av rent biologiska skäl (eftersom dessa inte drar in pengar). Åh denna jävla dumhet. Snacka om att ha en övertro på biologiska funktioner. En annan personlig favorit kring extrem dumhet är att kvinnor skulle utföra “bekväma och mjuka” arbeten inom vård & omsorg för att dom är biologiskt anpassade för det (i motsats till män då som gillar teknik & matematik och “hårda arbeten” rent biologiskt).

* Folk som inte kan särskilja på kön å ena sidan och genus å andra sidan.

* Pär Ströms “jämställdism”, som inte är annat än korkad radikalmaskulinism/egoantifeminism. Se detta inlägg för ytterligare analys av rabiata feminister & dess manliga motsvarighet radikala antifeminister.

* Dubbelmoral & hycklande.

* Folk som inleder en debatt med “lilla gumman” vill jag karatesparka hårt.

* Mörker och att det är konstant kolsvart ute efter 15.00. Jävla Norrland. Man hinner ju knappt vakna innan det är kolsvart utomhus.

Vi avslutar detta förbannade, irriterade och frustrerade inlägg med en given låt och gammal goding. Black mask av International Noise Conspiracy. Om det inte vore för att Dennis Lyxzén troligtvis är upptagen hade jag gärna lagt beslag på honom. Sexigare man är svårr att hitta.

get ready to blend in, to put it on and disappear
soft fabric against the skin, I could be anyone anywhere
put it on, put it on, put it on, I need something that could turn me on
put it on, put it on, put it on, I need something that could turn me on

I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get it

to have a brand new identity or to be no one at all this time
does my eyes deceive me when I’m about to steal your mind
put it on, put it on, put it on, I need something that could turn me on
put it on, put it on, put it on, I need something that could turn me on

I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get it

Heey, just give me a black mask, just give me a black mask baby yeah…
put it on, put it on, put it on, I need something that could turn me on
I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get that feeling, I wanna get it…

7 thoughts on “Jag är vansinnigt trött på.

  1. Jag är imponerad över hur många gånger du svarade dem. Jag har också försökt, men gav upp för nåt år sedan. Det är lönlöst och jag har bättre saker att göra än att diskutera med dessa människor.

    Dock tycker jag att det är synd, för ibland har de en poäng i det de säger. Tyvärr drunknar dessa poänger i allt annat de säger så det är svårt att hitta dem.

    En poäng är iaf att det är väldigt enkelt för mammor att ljuga till sig vårdnaden om barnen. (Mammor kan ju inte vara onda (enligt soc) och om de nu ändå är det så får de låga straff för exempelvis egenmäktighet med barn) Synd att de inte börjar en granskande verksamhet som skulle kunna fokusera på sådana saker.

    • Jag är också imponerad, jag tycks ha ett aldrig sinande tålamod i det här fallet, men nu känner jag mig mer än lovligt less.

      Du har rätt i att det är fullkomligt lönlöst i det stora hela, men jag retar gärna gallfeber på idioterna som vill tysta mig för att jag kommer med en djupare analys än de torra konstateranden som görs därinne.

      Ja, det finns ibland poänger i det som skrivs därinne men dom drunknar i ett aldrig sinande och oupphörligt hav av fördomar, dumheter, inskränkta åsikter och stereotyper.

      Om de skulle börja med en sådan granskande verksamhet så krävs det nog lite större hjärnverksamhet än den som erbjuds på den där sidan.

  2. åh herregud, nu blev jag skitförbannad och irriterat på alla ovanstånde! Sääärskilt: “Lilla gumman / lilla vännen”-folket. Jag får lust att skippa alla vettiga motargument och bara bita folk när de säger så till mig.

    Kan dock inte hålla med om generaliseringen i ovanstående kommentar från “den förvånande pappan”. Jag är Socionom & har aldrig mött på den synen från någon av mina arbetskamrater eller mig själv. Och bara för att vara ännu mera besserwisser (men är så jäkla less på all skit man slänger på soc.) så är det en domstol som beslutar om vem av föräldrarna som får vårdnaden i en tvist, inte socialtjänsten.

  3. Emma.

    Jag är mycket väl medveten om att det är domstolar som dömer. (Och i tingsrätten sitter nämndemän som (ofta) är totalt pinsamma i sina kompetensnivåer.) Och ännu värre, de är politiskt tillsatta. Urk. Som att vara politiskt engagerad skulle vara en garant för kunskap. Tillåt mig hånle.

    Och när det gäller soc så har de/ni tämligen mycket att säga till om, innan det blir domstolar som tar över. Och eftersom jag på nära håll sett hur soc arbetar så undrar jag faktiskt om generaliseringen i alla fall innehåller spår av sanning. Och det är otäckt. (Gäller i alla fall ett antal förvaltningar i Mälardalen/Värmland/Örebro)

    Det är ju så att det finns rötägg inom alla yrkesgrupper, och min släkting som råkat mycket illa ut pga av två olika socialförvaltningar kan nog vittna om några av dessa rötägg finns inom soc.

    Nej, detta är inte vetenskapligt förankrat, men när män idkar “egenmäktighet med barn” så blir det stora rubriker, rikslarm och svenska poliser som åker runt och jobbar så att barnen ska få komma hem. I motsatt situation händer i princip ingenting. (Fråga min släkting) Eller fråga den australiensika pappan som själv fick åka till Sverige och leta rätt på sina barn. Att polisen skulle bemöda sig att kontrollera mammans släktingar var ju naturligtvis för mycket begärt.

    Och nej Emma, jag tror inte att alla soc-anställda är rötägg. Jag tror inte ens att majoriteten är det. Men jag tror, observera tror, att det är lättare för mammor att komma undan med “dumheter” än det är för pappor. Vidare tror jag att det år svårt att se strukturer som man själv är en del av, men det är en annan fråga.

    Och nej, Emma, detta är inte alls, på något sätt, ett försvar för de märkliga inlägg som Tuggmotstånd har fått äran att bemöta.

  4. Frida says:

    kärlek till dig tuggmotstånd!
    Funderar på att lägga ner diskussionen för ett tag (det går i vågor), blir så förbannad att jag vill spy just nu. Egentligen borde vi skaffa en egen blogg, där vi avvisar allt fjanteri med hjälp av våra smarta huvuden.

    • Jag har faktiskt varit inne en del på den idén. Det finns dock redan en högst begränsad blogg som kallar sig det “riktiga genusnytt”. Jag efterlyser dock något mer nyanserat, tänkvärt och heltjusiga analyser och problematiseringar😀 Maila mig om du har ngn bra idé. Kolla för övrigt in mitt senaste inlägg här på bloggen, det är humor på hög nivå. Kanske byter ut ditt illamående till lite skratt såhär på nattkvisten.

Leave a Reply

