Fernando Torres, Liverpool vs. Spurs

Ni vet inte om det, men jag är ett stort fotbollsfan och framförallt så älskar jag Liverpool och spanska landslaget innerligt med hela mitt hjärta. I somras under VM kunde jag inte brytt mig mindre om att Sverige inte var kvalificerade, men iakttog ständigt och regelbundet med stundom frustration och stundom orgasmgivande fascination Spaniens lite besvärliga väg mot ett välförtjänt VM-guld.

Snart, om lite drygt 30 minuter möter Liverpool FC Tottenham i London på  White heart Lane. Jag kommer självklart titta på matchen, olyckligtvis genom någon halvkass stream (då jag inte har viasat fotboll) men inte dessto mindre uppmärksam med nervkittlande spänning och stort engagemang. Min favoritspelare är Fernando Torres och jag erkänner att jag blir blöt i trosorna av endast hans blotta närvaro på plan, men förutom det är han en av världens bästa strikers när han är i toppform så det beror inte endast på hans fysiska attribut. En toppform som han för övrigt kommer allt närmare efter en högst medioker sommar och försäsong. JIPPPIE & YNWA! Nu blir det snart fussball med tillhörande dregelhakklappp under 90 minuter!

Mmmmmm Feeeernandooo.

 

One thought on “Fernando Torres, Liverpool vs. Spurs

  1. […] har jag varit helt överförtjust i en viss fotbollsspelare, som du kan betrakta nedan, nämligen Fernando Torres. Det är lite Beatlesmania över det hela, det kan jag motvilligt erkänna. Men det är inte heller […]

Leave a Reply

