Sorg.

Känner mig väldigt chockad och sorgsen. En nyfunnen vän har gått bort och jag fick nyss veta det. Jag har nog inte riktigt förstått det ännu. Jag visste att hon hade haft det svårt förr. Jag visste att hon hade det jobbigt nu men jag visste uppenbarligen inte hur jobbigt och jag trodde att det var bättre, det såg så ut. Men vi människor bär så mycket inuti och det är saker andra aldrig kan förstå om man bara håller det inuti, när man bär allt tungt på sina egna axlar.

Jag kan inte riktigt smälta det hela. Det känns så konstigt. Den här världen är så orättvis. Den är så hård mot vissa, dom som kanske inte har lika starka sköldar som andra. Dom som försöker rida på stormarna men misslyckas och ramlar ner i stora svarta hål. Tårarna rinner på mig när jag skriver det här. Det sista jag minns av henne är hur vi sitter tillsammans under en workshop förra veckan, hennes klingande skratt och våra blickar under samförstånd under en lunch tillsammans. Jag förstår det inte och jag kan inte smälta det. En sån vacker person med så mycket kvar att ge. Borta.

4 thoughts on “Sorg.

  1. Johanna says:

    Nej…. Usch så hemskt. En stor kram till dig!

Leave a Reply

