Måndagsfunderingar: är jag skelögd?

Min lillasyster påtalade för mig sist jag var och hälsade på hemma hos mamma att jag tittade i kors när vi satt framför matbordet. I kors eller åt olika håll. Jag minns inte exakt, men hon sa i alla fall med skräckblandad förtjusning;

Tuggmotstånd, du skeeeelaaaar!

Jag blev naturligtvis lite förorättad och förolämpad av hennes burdusa påstående och surnade till en stund. Tänkte att inte kan väl jag vara skelögd. Det måste vara ett missförstånd. Ett grovt sådant. Skelögdhet är ju en defekt, något för losers och mina ögon är minsann perfekta. Sedan dess har jag mer eller mindre förnekat detta påstående och tänkt att det troligtvis handlade om trötthet just i den situationen och olyckligtvis lyckades min syster observera min blick just under denna millisekund.

Men hennes påhopp har lämnat sina spår hos mig och jag känner mig för alltid lite skadad och förlorad. Och idag hände det igen. Jag tog ett foto på mig själv för skojs skull och mycket riktigt, mina ögon tycks peka åt helt olika håll och jag är inte ens särskilt trött. Så nu undrar jag vad fan det är som händer? Har jag i hela mitt liv gått runt och trott mig vara perfekt ögonmässigt för att på mitt 27 år mötas av den inte så roliga nyheten att jag är skelögd? Herrehjärtanes. Frågan är hur jag ska gå vidare efter detta…

Tuggmotstånd om några år och efter könsbytet?

2 thoughts on “Måndagsfunderingar: är jag skelögd?

  1. Carl Magnus says:

    Oj vad jobbigt du måste ha det haha

Leave a Reply

