Morr och mjau.

Hade beställt hem två par skor från la redoute, meningen var att jag bara skulle behålla ett par. Ivrig som en bäver skyndade jag mig till posten och hämtade ut en gigantisk låda. Väl hemma så fram med kniven för att öppna och slita upp paketet som ett litet barn på julafton. Precis som jag misstänkte och visste var båda skorna skitsnygga.

Men, och nu kommer vi till ett stort men, båda var också för stora. Särskilt dom svarta förälskade jag mig, både snygga och tuffa på samma gång. Men dom var alldeles för stora kring hälen så att det glappade. Jag har väldigt långsmala fötter och hade läst bland kommentarerna att vissa inte ens fick ner vaden i dem så tänkte det skulle passa perfekt för mig med smala fötter och smala vader. Nu inser jag att tjejerna som skrivit det måste ha rejält feta vader för jag hade då inget problem. De rödbruna stövlarna satt bättre på grund av kilklacken men hade fel färg, den matchade inte som jag trodde till min jacka. Så det blir nog tyvärr att returnera bägge…

Edit: Hurra! Jag provade de svarta med fleecesulor i och två strumpor och då satt dom bra! Kanske blir en keeper ändå…

Här är skönheterna:
skor

Leave a Reply

