Day 11 – Your siblings

Åhå, bättre ämne idag.

Jag börjar med den äldsta. Min fina, smarta, alerta lillasyster S som aldrig räds att ta i, prova nåt nytt och är ute på sitt första vuxenlivsäventyr just nu och jobbar i Oslo. S är 7 år yngre än mig och det märktes väldigt tydligt när vi var yngre. När hon nackade mina barbiedockor var hon inte särskilt populär, eller när hon levde rövare överallt eller stod i sin spjälsäng och gallskrek som den lilla vildingen hon var, med bruna lockar runt hela huvudet som en gloria och halvgalen blick. Men hon var så otroligt söt att det var svårt att ens vara sur på henne.

Vi är väldigt olika, men också väldigt lika. Rent utseendemässigt är hon 15 centimeter längre än mig och väldigt atletiskt byggd, hon måste även ha begåvats med en energireserv få förunnade för hon tränar jämt (nästan). Hon älskar djur och natur och är dessutom en sån där person som aldrig undrar om hon klarar av något nytt utan tar i med hårdhandskarna på en gång och tittar på en som om man är ett ufo om man tvekar inför en ny uppgift.  Det finns inget att vara rädd för i hennes värld verkar det som och det avundas jag henne för. När det kommer till likheter så syns det verkligen att vi är syskon och det märks, för vi har nästan exakt likadana röster, vi  säger båda vad vi tycker (från mamma) är rätt “killtokiga” och i allra högsta grad smarta brudar.

Hon är smart min älskade S och jag misstänker att alla på studentskivan fick se hennes betyg efter att jag och mamma visade dem skrytsamt inför alla som ville se. Hon har stora drömmar och ska iväg till USA för att jobba på ranch nästa år, vilket är helhäftigt. Även om vi inte träffas så ofta eftersom vi bor i olika landsändar och nu olika länder så finns hon ofta i mina tankar, min fina syster. Just nu har jag dock dåligt samvete för att jag inte skickat någon födelsepresent än, förlåt sis.

Min lillebror M är hela fjorton år yngre än mig och min gulleplutt. Det är så konstigt att han blir större för varje dag som går och växte om mig för längesen. Han kan nog beskrivas som “lillgammal”, han är oerhört omtänksam och brydd och har en liten dos av den där överdrivna oron som alla från pappas sida har fått (så även jag).

M är riktigt duktig på hockey och spelar i ett bra lag för sin ålder och jag hoppas verkligen att han lyckas och går långt i den sporten, även om jag samtidigt räds lite eftersom den är hård och kan vara farlig om oturen väl är framme. Och om han vill sluta en dag för att han tycker det är tråkigt och inte ger någonting längre, så vill jag att han lyssnar på sitt eget beslut och inte låter sig definieras av sporten.

Vi står varandra väldigt nära eftersom jag hälsar på rätt ofta, vi bor i samma stad och har liknande intressen. När jag hälsar på därhemma brukar vi spela FIFA, kolla youtubevideos, prata och prata och titta på tv tillsammans. Jag kan ibland inte förstå att han bara är 14 år för han känns mycket äldre, han är rapp i käften och gör knivskarp iakttagelser, så ibland känns han typ i min ålder. Han är min finaste lillebror och jag älskar honom och min fina syster så extremt mycket att det nästan gör ont.

2 thoughts on “Day 11 – Your siblings

  1. Evelina says:

    Ja, gillar tunikan den skarpt. Finns på D&D i Umeå
    för den intresserade.🙂
    Alltid lika kul att titta in här och finna lite djupare inlägg
    som man lätt fastnar i.
    Hoppas att du har en fin helg! Mvh Evelina CL

Leave a Reply

