Day 08 – A moment

Det är becksvart utomhus och kylan biter i kinderna. Det knastrar under mina Clarks när jag går uppför backen. Omkring mig är landskapet alldeles glittrande vitt och endast lyktorna kring vägen lyser upp och jag går slalom mellan isfläckarna för att slippa halka men nyfallen mjuksnö ligger på sina ställen och lurar. Någonstans långt bort hörs en ambulanssiren och jag stannar till och tittar mig omkring, som uppfylld av lugnet trots ljudet i fjärran. Det är vackert här vintertid. Trots att man suckar lite extra efter alla lager som ska på så fort man går ut, så är jag glad över att slippa de regniga, blåsiga novembervindarna på västkusten och njuta av vacker snö i vitt och alla gråvita nyanser man kan tänka sig.

sötaste snögubben.

snögubbe

Leave a Reply

