Måndagen så långt.

Varit på möte hela dagen, några kloka huvuden slogs ihop och brainstormade med idégenerering och staplade upp delmål och aktiviteter till ett kommande projekt . Vi fick hjälp av en supertrevlig projektutvecklare som gav oss processtöd under dagen . Men tiden räckte inte riktigt till och det är lite jobbigt att gå ifrån när saker känns halvdant gjorda men det kommer nog lösa sig. Är ordentligt taggad på att fördjupa mig i projektet framöver, får hoppas att det blir så.

Det blev en snabblunch på persisk restaurang i närheten och efter mötet tog jag en sväng förbi den oerhört mysiga butiken Creative Lounge för första gången efter tips från umebloggarna Annawii och Therez, eftersom det tydligen skulle finnas väskor från Lilly of Sweden där. Det tog dock ett tag innan jag förstod var butiken låg dock, öst på stan är inte riktigt mina neighborhoods om man säger så, även om jag såklart är i krokarna ibland.

När jag väl kom dit förstod jag inte riktigt hur jag lyckats undgå butiken så länge trots att den faktiskt funnits i två år (var tvungen fråga). Har alltid tänkt att det bara är en frisörsalong när man åkt bussen förbi, men det var ju rena himmelriket fyllt med fina accessoarer, hudvårdsprodukter och allt möjligt smått och gott. Blev grymt sugen på både smycken, smink och framförallt en cognacfärgad fin väska. Men jag gick tomhänt därifrån ändå, för jag måste verkligen överlägga med mig själv och den ekonomiska djävulen som sitter på högeraxeln innan några mer kostsamma beslut tas. Trots det ekonomiska samvetet kan jag inte låta bli att surfa runt lite bland webshopen och andra sidor fyllda av fantastiska stuff istället för att ta tag i städningen och disken.

Man kan ju alltid gör allt annat än det man egentligen ska göra och på så sätt undvika kaoset till stök i lägenheten. Att fokusera lite på yta innebär ju att man slipper ta tag i det vardagliga. Behöver jag säga att jag gillar att prokrastinera? 

kläder


2 thoughts on “Måndagen så långt.

  1. Jag trodde exakt samma sak om Creative innan jag faktiskt lyckades ta mig dit och så blev jag alldeles förälskad. Har en jättefin datorväska nu från Lily of Sweden som jag använder nästan varje dag!

Leave a Reply

