Manic monday.

Jag är ohyggligt superb på att skjuta på saker in i det absolut sista. Så nu sitter jag här och dansar med fingrarna så att tangenterna får skavsår av alla tryckningar. Varför i hela fridens dagar gör jag det gång på gång? Är det för att jag är lite korkad? Är det för att jag lever under premissen att allt man kan göra imorgon inte behövs göras idag? Jag känner liksom paniken rusa i blodet nu eftersom det bara är 2,5 timme kvar till deadline och jag ska bifoga några dokument som jag inte heller hunnit leta reda på.

För några månader sen sökte jag ett jobb och satt på kvällen under sista ansökningsdatumet och skrev på ansökan. Självklart var det någon sådan där bemanningssida som man skulle registrera tusen uppgifter på och innan jag hunnit registrera allt så hann klockan slå midnatt. Jag skickade in den 00.03 eller något sådant och fick tillbaka den med ett automatikmeddelande som sa att ansökningstiden tyvärr var slut. Fan vad jag svor. Nej nu ska jag sluta prioritera bloggen och få tummen ur!

manicmonday

Leave a Reply

