In bed with modebloggare.

Jag har gjort en observation. Jag brukar smyga omkring bland olika modebloggar ibland, framförallt för att jag fascineras över hur människor med sån lätthet lämnar ut sig själva och poserar i alla möjliga och omöjliga positioner för att visa upp sig. Gissningsvis uppfyller det förmodligen en väldigt bra funktion att bli bekräftad och beundrad genom att visa upp sig själv varje dag i olika poser och kreativa utstyrslar i bästa fashionistastil men samtidigt känns det en aning självcentrerat. Inget fel i det dock, ser man ut som dessa flickor och har sådana garderober vore det ju ett rent yrkesfel att inte visa upp det.

Men till saken nu! Jag har insett att sängen är en av dom vanligaste ställena att posa på. Liggandes, sittandes, halvsittandes osv. Det är ju väldigt vackra och sensuella bilder och det kan hända att jag är snuskig å de grövsta men jag kan inte låta bli att få konstiga associationer till typ mjukporr när jag ser vackra tjejer och sängar (oj, det där lät mer cheesy än det var menat…) och jag tror inte riktigt det är syftet med bilderna. Men förhoppningsvis är det bara jag som har en fucked up kausalitet.

Det finns säkert ännu fler modebloggare som gillar sina sängar, men dom vill jag inte se för då får jag akuta komplex över hur fula sängkläder jag faktiskt har… Så nu har jag delgett er en av mina söndagsfunderingar.

madonnainbed

Leave a Reply

