Day 06 – Your day

Ganska slapp och härlig söndag även om jag har det mesta kvar att göra.

Vaknade vid 11, låg och snoozade till jag fick dåligt samvete och kravlade mig fortfarande yrvaken upp ur sängen. Lycklig över att slippa vara bakis och ångerfylld som annars är vanligt på söndagsmornar. Kände mig något skeptisk till ännu en vintrig dag när jag drog upp persiennen och suckade.

Under eftermiddagen har jag suttit och läst och blivit glad inombords över hur många välskrivna och fina bloggar det finns runt om i landet och världen. Fascinerad över folks liv, deras skrivförmåga men framförallt över hur vackra bilder många lyckas ta. Fastnade först i Elsa Billgrens underbara värld och log av förtjusning över hennes kvinnliga siluett på hennes header och tänkte “damn tjejen ser ju ut som jag och vågar visa upp sig”, hennes vackra klänningar, foton i vackra färger och alla mönster. Där hittade jag en länk till en japansk popstjärnas blogg som var om möjligt ännu mer fascinerande, bilderna är som tagna ur ett glossigt livsstilsmagasin i kombination med en söt girliegirlie-feeling. Så jag blev sugen på att göra någon form av tavla eller dylikt med en massa pinupbilder som jag köpte på loppis sist jag var på västkusten. Nån som har nåt förslag?

Har även tagit en liten promenad med Daniel Adams-Ray nya album i lurarna för att hämta min cykel som stått hos en kompis sen en vecka tillbaka och höll på att få ett riktigt psykbryt och slita av mig håret eftersom låset hade frusit så att det inte gick att låsa cykeln när jag senare stod utanför affären. Fick helt sonika ta med mig cykeln upp till lägenheten och låta den stå där, vilket har gjort hallgolvet allt annat än torrt och rent och sen gå tillbaka till affären. Nu känns det dock lite bättre eftersom jag fikat kanelbulle, fått den dagliga dosen av koffein och börjar känna mig redo för att ta tag i kvällens arbete. Måste förbereda mig inför ett möte imorgon, skriva en ansökan samt påbörja lite research/omvärldsbevakning gällande ett nytt projekt. Men det känns mest roligt!


Leave a Reply

