Day 03 – Your parents

Ja, vad finns att förtälja om dessa två färgstarka individer som står oerhört nära mitt hjärta. Både är födda 1957 och världens bästa mamma respektive världens bästa pappa. Det var dock först i vuxen ålder jag insåg att det är okej att föräldrar bara är människor och inga övernaturliga supermänniskor som bara ska ha positiva egenskaper och aldrig gör fel.

Min mamma är den vackraste kvinnan jag vet och jag vet att jag är partisk i frågan, men jag önskar att jag var mer lik henne. Hon har hett temperament, är disträ sådär som bara en väldigt distraherad person kan vara men är ändå otroligt framåt. Ibland tycks hon kläcka ur sig saker utan att tänka sig för och man bara himlar med ögonen eller vill fly situationen, men inser snart hur charmigt det är. Hon är en påhittig, entreprenörsinriktad, absurt hälsomedveten och ständigt positivt tänkande människa. Hon går mig ofta på nerverna, men är världens bästa.

Min pappa är en skön gubbe (börjar åtminstone bli) som med åren fått lite större mage, har otroligt snälla ögon och grått hår. Han är omtänksam, orolig, bestämd och helt omöjlig att diskutera med för det mesta. Han var en hejare på att dansa som ung och otroligt aktiv, åkte skidor och en riktig kvinnokarl. Han är oerhört snäll, skämmer bort sina barn och är ett riktigt teknikfreak. På äldre dagar har han blivit en riktig curlingfarsa (även om han håller det under kontroll) och är nog minst lika intresserad som min lillebror av sporten som bror praktiserar dagligen.

Leave a Reply

