Day 02 – Your first love

Jag vet inte exakt vem det var, men den jag har störst minne av hände under en klassresa i 6:an. Vi var på en ö några mil utanför stan och på samma läger fanns en annan skolas sjätteklassare. Där bland myllret av små sturska pojkar som skulle visa sig på styva linan fanns en kille med ett lite utländskt utseende, brunt lockigt hår, stora bruna ögon och lång gänglig kropp som stack ut bland de andra. Han fanns i mina tankar natt som dag under den där veckan som passerade och varje gång jag såg honom visste jag inte var jag skulle ta vägen. Om jag skulle gömma mig eller krama om honom.

Efter att ha gjort pratat lite med mina kompisarna fick jag veta att hans far ägde en populär mattaffär i stan med persiska mattor och att han kom från stans rikaste stadsdel och bodde i en lyxig villa. Jag gissar att han bara blev ännu mer fantastisk då, eftersom majoriteten av ungarna i min klass bodde i lägenheter eller på sin höjd i radhus. När pappa hämtade mig vid bussen efter bussresan från färjan var jag så ledsen och kärlekskrank att jag inte var mig själv på flera dagar.

Leave a Reply

