Day 01 – Introduce yourself

Stundtals högpresterande, bitvis lat, överanalytisk, kräsen, känslig, alldeles för envis, krampaktigt besatt av tv-serier, ständig ordfetisch och skrivkärlek, lagom och extrem. Någonstans mellan 25 och 30, boendes i en norrländsk stad, singel och diskussionslysten. Föddes i Piteå, flyttade därifrån när föräldrarna skildes. Klassiskt skilsmässobarn med bestående ärr i själen men ganska lycklig ändå idag. Lärde mig gå först när jag var två och mamma blev orolig, gick till läkaren och trodde jag hade något ryggproblem innan jag bestämde mig för att prova och lämna det trygga kravlandet. Satt allt som oftast på köksgolvet hemma och lekte och roade mig själv och var väldigt lugn som barn. Typiskt tjejig som barn, älskade my little ponys och det stora rosa barbiehuset, barbiebilen och alla barbies som lillasyrran mindre vetande nackade som 3 åring till min stora besvikelse. Storasyster och vädur och väldigt bestämd och ansvarsfull, snudd på kontrollfreak.

Lekte mig fram till höga betyg i skolan, älskade språk men fastnade i den spanska grammatiken. Har en magisterexamen och forskarambitioner. Tycker om biblioteksmiljöer och bokaffärmiljöer ohälsosamt mycket och har idog olika idolcrusher även i vuxen ålder. Den första var Leonardo DiCaprio, han gör mig fortfarande knäsvag såhär 15 år senare. Bråkade med farsan tills jag retat upp honom fullständigt och flyttade hemifrån så fort jag tog studenten. Första lägenheten var en nött och sliten 3:a som jag delade med en tjejkompis i stadens studentghetto. Nu bor jag själv i en fräsch tvåa helt allena och drömmer om hunken som ska sweep me off my feets och drömjobbet som känns en aning närmare än det förstnämnda.

Leave a Reply

