Dekadens

Jag skäms lite över att njuter av att titta på Paradise Hotel. Mer uppmärksamhetstörstiga och bekräftelsekåta människor får man nog leta efter med ljus och lykta. Det finns ett klipp på tv6s hemsida där deltagaren Alexandra bryter ihop efter att hon råkat prutta när hon hånglar med sin partner Johannes i deras hotellrum. Hon blir så upprörd så hon lämnar rummet, springer till sin bimbokompis Emelie och försöker berätta men kan inte uttala orden, jag menar, hon har ju PRUTTAT, sen förbyts helt plötsligt hennes generade leende uppsyn till att hon bryter ihop. Hon börjar alltså lipa för att hon pruttar i en intim situation; för att hon – quote: “Jag är ju tjej, en liten prinsessa”.

Bimbokompisen Emelie får frågan när enhörningar utrotades i Alex ask om allmänbildning och hon svarar 1000-talet. Alex Schulman skrattar och säger att det är ett påhittat sagodjur, ni vet hästarna med horn i pannan som ibland har vingar…

Jag tror jag gillar serien delvis eftersom man känner sig så fruktansvärt normal och smart av att titta på den och njuter lite sadistiskt när dom gör bort sig för 100:e gången. Samtidigt skäms jag nästan över att jag lockas av deras dekadenta och ytliga tillvaro, men det är väl okej så länge man bara observerar på avstånd och inte är deltagande.

Den pinsamma prutten och dagens största i-landsproblematik:

http://www.tv6play.se/play/236567

Leave a Reply

