Öroninflammation.

Har lyckats få  en rejäl öroninflammation. Var öronbarn som liten så gissar att öronen trots vuxen ålder är extra känsliga när jag är förkyld, eller så har jag bara otur. Det började värka i söndagskväll lite lätt och i måndags var det snudd på olidligt men jag bet ihop och köpte nezeril i tron att det skulle hjälpa. Men icket! Idag fanns inte annat att göra än att ringa vårdcentralen. Det känns som om någon har slagit mig med en spade på högra sidan av huvudet, det värker i örat, nedanför örat, högra sidan av bakhuvudet och ner mot halsen. Enligt läkaren var örat så svullet och inflammerat så att det inte ens gick att undersöka efter att hon försökt titta in i det med nån grej, blev satt på penicillin och örondroppar och ett återbesök på torsdag då dom ska rensa örat eftersom det inte gick idag. Gosh… helt sjukt hur plötsligt man kan få världens värk helt apropå ingenting. Har då aldrig haft så här ont och det är inte särskilt bekvämt. Var snudd på svimfärdig när jag reste mig upp från soffan tidigare och det har värkt äckligt mycket ikväll, men nu är det lite bättre efter ipren, diklofenak, nässpray och örondroppar.

Känner mig ganska spak faktiskt. Gissar att det påverkar allmäntillståndet en hel del även fast jag inte har feber. Har i alla fall sysselsatt mig med att kolla igenom bilder i fotoalbum och laddat upp på facebook ikväll. Här är min favorit, jag ser ut som en liten kanin, är nog kring 2-3 år.

Leave a Reply

