Min förlorade oskuld.

Så blev tuggmotstånd av med bloggoskulden. Den mytomspunna mödomshinnan spräcktes av en penetrerande längtan av att uttrycka sig och fram kom en massa bokstäver som bildade ord som bildade mening. Fast det är ju inte riktigt sant, det här är inte första gången jag startar en blogg, jag har haft många men jag har kastat de flesta av dom i papperskorgen ganska snabbt. Aldrig riktigt tillfreds med det jag själv producerat, ständigt självkritisk och rädd för ogillande.

Men det är en bra dag idag, en harmonisk känsla uppfyller min kropp och jag känner välbehag trots en stel nacke och högen av räkningar som tittar på mig och skriker efter uppmärksamhet bakom gardinen i fönstret. Det är nog därför jag förlorar oskulden idag också, tiden är kommen. Jag vet inte riktigt varför jag mår så bra just idag, kanske för att det är fredag. Kanske för att Daniel Adams-Ray debutalbum som soloartist finns tillgängligt på Spotify idag och låtarna är så bra att det spritter i kroppen och audiofilen i mig hoppar glädjeskutt. Kanske för att jag satt och dregglade efter skönhetsprodukter till halvfyra inatt på eleven.se och sedan drömde underbara drömmar där jag var superhjälte och använde mig att brottsprovokation genom att bjuda skurkar på spritspetsad öl och chips samtidigt som mina kompanjoner gjorde sig redo att slå till och gripa busarna. Kanske för att jag äntligen accepterat det faktum att vintern närmar sig med stormsteg. Kanske för att jag hittade drömjobbet igår på platsbanken och känner mig positivt inställd till möjligheterna att få det.

Det känns skönt att bli av med oskulden. Äntligen fick jag det gjort! Äntligen slipper jag känna mig oälskad, skamsen och vilsen.

Leave a Reply

